מצאתי מלוכה

לאחר הכשרה ארוכה כמטפל בפסיכודרמה, נפגשתי עם אנאבלה שקד כדי לקבל ממנה הדרכה על מטופל מסויים. אנאבלה “חקרה” אותי על המסלול שעשיתי בתחום הטיפולי ואמרה לי: “יתכן שבאת לחפש אתונות, ומצאת מלוכה…”. אנאבלה הסבירה לי שגם היא למדה בעבר פסיכודרמה ובהמשך למדה פסיכותרפיה אדלריאנית. אז עוד לא הוקם בית הספר לפסיכותרפיה ובעקבות ניסיונה האישי ויוזמתה של אנאבלה היא הקימה בשיתוף מכון אדלר מסלול ללימודי פסיכותרפיה. ההיגיון בדבריה של אנאבלה היה רב. מטפל זקוק לעוגן תאורטי וליסודות פילוסופיים ופסיכולוגיים שמהווים אבני יסוד בעבודתו הטיפולית. היו לי יסודות פסיכולוגיים – פרוייד, וויניקוט, קליין, קוהוט ועוד. הרגשתי שאני נמשך לתאוריה האדלריינית שיש בה יסודות ערכיים קרובים מאוד להשקפת עולמי. התפיסה ההוליסטית, התפיסה האופטימית לגבי חופש בחירה ואחריות אישית, הראיה הסובייקטיבית שאינה תמיד מותאמת להיגיון הכללי, שויון ערך של בני אדם, התנהגות מטרתית וגיוס רגשות בהתאם… כל אלה ועוד, מהווים יסודות שמחוברים היטב למודל תאורטי ולפרקטיקה טיפולית שנובעת מהם.

במבט לאחור, מה שהיה עבורי קצת אינטואיטיבי, הפך לתשתית יציבה שהעשירה מאוד את השקפת עולמי כמטפל וכפסיכותרפיסט.

היום, אני בהחלט יכול להודות לאנאבלה. אני מרגיש שאכן “מצאתי מלוכה”. אני עובד על פי העקרונות האלה ומרגיש שבמיקרים רבים, זה פשוט עובד נכון ותורם מאוד להשגת תוצאות טיפוליות טובות.

מאת גדי פייזר, נשוי +4, גר בכוכב יאיר. מטפל בפסיכודרמה, מנחה קבוצות , פסיכותרפיה בגישה אדלריאנית, ניסיון מיוחד בעבודה עם ילדים ומתבגרים, מדריך הורים והרצאות להורים. קליניקה פרטית בכפר סבא ובכוכב יאיר.

gadi

פעילויות אחרונות

סדנה בנושא שינוי הרגלים

אי אפשר להעיף הרגלים רעים דרך החלון, צריך ללוות אותם לאט לאט החוצה במדרגות”...

לאמן את הרצון

סדרת מפגשים על אומנות הבריאה וההגשמה.

משיחה “קשה” לשיחת “למידה”

כמאמנים, פעמים רבות אנו נדרשים לאמן על מטרת קיום שיחה קשה בעיקר במצב בו...

פרוייקט הכלה ושילוב בבתי הספר

תוכנית מכון אדלר ליישום חוק הכלה והשתלבות הינה תוכנית מאושרת ע"י משרד החינוך. התוכנית...