על הקשר בין אימון להליך גירושין מוצלח

אין סיכוי שאסכים לכך שהילדים ישנו אצלו חלק מהשבוע! זה יהרוס אותם והם יצאו מתוסבכים“. הודיעה לי דנית (שם בדוי) בפגישת ׳גישור גירושין׳, שעסקה בהסדרי השהות של שלושת ילדיהם הקטינים. דנית האמינה בכל ליבה, שילדים צריכים בית אחד, חדר אחד ומיטה אחת, יותר מאשר קשר רציף ומשמעותי עם שני הוריהם

בתהליכי גישור, נתקלים מגשרים לא פעם באמונה של אחד הצדדים, שחוסמת את התקדמות התהליך ועלולה להוביל למבוי סתום או לתחושת חוסר שביעות רצון ותסכול אצל אחד הצדדים, אם ויתר על דרישתו

בפגישה פרטנית עם דנית, דיברנו על איך היא רואה את העתיד לאחר הפרידה, על מה יכולים הילדים להרוויח משני בתים אוהבים, על הקשר שהיא מאחלת להם עם אביהם וגם על האופן שבו יומיים בשבוע ללא הילדים עשויים לתרום לה לבניית זוגיות חדשה ולהתפתחות הקריירה. דנית יצאה מהשיחה עם חומר למחשבה והחליטה לקבוע פגישה עם חברות שהתגרשו לפני מספר שנים, כדי לשמוע וללמוד מניסיונן בנוגע להסדרי המשמורת.

לאחר שבוע, הגיעה דנית לפגישת הגישור מפויסת יותר בנושא, ואף הציעה אופציות חדשות משלה, שיאפשרו לה להתרגל בהדרגה לשינוי שבדרך.

היכולת לשלב עבודה אימונית בתהליך של גישור בגירושין, כשיש לבני זוג תפיסות החוסמות אותם מלהתקדם ולהגיע להסכמות, תורמת לאפקטיביות התהליך ולהצלחתו, ופותחת לצדדים צוהר לנוע בו אל עבר חייהם החדשים, מתוך תחושת שביעות רצון ובחירה חופשית.

 

אליה טל, עוד מגשרת ומאמנת

מנחת קורסי גישור וגישור משפחה 

חברת סגל ומדריכה בביהס לאימון במכון אדלר