Search
Generic filters

מה עושים כשהשינוי בוער לכם ואתם לא מצליחים להחליט?

ליבי רוזנטל, מאמנת אישית וחברת סגל בית הספר לאימון מכון אדלר מספרת על מקרה שהיה:

״אני לא מצליח להחליט!״  אמר בטון מתוסכל ״וזה משגע אותי״ הוסיף.

חגי הגיע לאימון עם המחשבה והתחושה שהוא מתלבט בין שתי אופציות. מנהל בחברת הייטק עם משכורת בשמיים, שבשנים האחרונות הרגיש שלא בא לו לקום בבוקר וללכת לעבודה ״אני רוצה שינוי וגם יודע מהו, אבל יש לי רגשות אשם״ הוסיף ״כי איזה בן אדם שפוי יוותר על שכר כזה?״ נאנח.

הוא סיפר על הצעה שגרמה לו לא לישון בלילה מרוב התרגשות ״אני רק מדמיין את זה ומרגיש כמו בחור מאוהב״ צחק, לא מבין איך מחשבה על סטארט אפ יכולה להעלות ככה את כמות האנדורפינים בדם. ״זה רעיון פצצה״  אמר ופירט למה הוא מתחבר אליו ערכית. כשסיפר על החבר׳ה שלו מהצבא שקראו לו לבוא, עיניו נצצו.

ניכר היה שחגי השתוקק לעזוב הכל ולחבור אליהם, אבל מצד שני בשינוי הזה טמון סיכון כלכלי עבורו ועבור בני משפחתו.

הפער שחווה חגי בין הרצון שלו לשינוי, לבין המחיר הכלכלי שהוא עלול לשלם על כך במציאות, גרם לו לסבל ולקושי.

אז מה עושים?

ביקשתי מחגי לדמיין איפה הוא רואה את עצמו בעוד שלוש שנים במציאות מקצועית מיטבית, לו הכל היה אפשרי. עם מי הוא עובד? מה מאפיין את יחסי העבודה שלו? מה התרומה הייחודית שהוא מביא ? איזה יכולות הוא מבטא? מה הוא מרגיש כשהוא מגיע לעבודה? איזה ערכים הוא מממש? מה רמת ההכנסה שלו? ואם עשה שינוי – מה המשפחה שלו כן הרוויחה  מכך ?

הבהירות שנוצרה לחגי חידדה לו מה הרצון האותנטי שבוער בו ומהם הערכים שיושבים בבסיסו: התחדשות, חיבור ערכי לעשייה ושייכות חברתית חזקה. ״אני גם רוצה שהילדים שלי ידעו שחשוב להגשים חלומות״ הוסיף והפעם כבר היה חיוך על פניו.

הכרה בערכים סביב הרצון החדש, איפשרה לחגי לגייס אומץ ולגיטימציה. עכשיו הוא כבר הסתכל על הסיטואציה כעל מעבר ממצב מצוי בו הוא נמצא כרגע, אל עבר מצב רצוי בעתידו, והתמקד בהפניית משאבים חשיבתיים ומעשיים לתכנון ויישום הדרך הנכונה ביותר עבורו ועבור משפחתו לעשות זאת.

העתיד שוב נראה מסעיר ופתוח והוא התחיל לסלול את דרכו לשם באחריות כלכלית לפי תוכנית מדורגת שבנה בשיתוף פעולה עם רעייתו. האם הסטארט-אפ יצליח? מי יודע, אבל דבר אחד בטוח – כבר לא קשה לו לקום בבוקר 🙂

דילוג לתוכן