Search
Generic filters

מדברים הורות בקהילה

“מדברים הורות בקהילה” הוא מיזם חדשני וייחודי המנגיש הדרכת הורים במרחב הציבורי . המיזם פועל בפריפריה החברתית גאוגרפית בגני השעשועים השכונתיים ומאפשר באמצעות הנגשה אקטיבית,reaching out , מפגש בלתי אמצעי ובגובה העיניים, בין הורה ומדריכ.ת הורים. ייחודיות המיזם בהנגשת השירות והגעה להורים שלא היו צורכים אותו אחרת.

במסגרת המיזם פותח מודל ייחודי להנגשת השירות של הדרכה הורית למשפחות במצבי סיכון והוא כולל 3 מרכיבים:

ניידת מדריכות הורים – מדריכות הורים שמגיעות אחת לשבוע למרחבים הציבוריים בשכונה נבחרת, ביום ובשעות ידועות מראש ונותנות מענה של ייעוץ והדרכה אישית להורים ללא עלות. המענה גמיש, בלתי פורמלי ומותאם לאוכלוסיית היעד ולצרכים שעולים בשטח: התערבות קצרת טווח בשעת משבר, הקניית מידע, תהליכים מתמשכים אצל הורים חוזרים, גשר לקשר עם גורמים קהילתיים, מיצוי זכויות ועוד.

מנטורינג – מערך ליווי משפחתי בבית המשפחה– לווי פרטני למשפחות במצבי סיכון מורכבים הנדרשות לתמיכה מתמשכת.

תכנית הכשרה לאנשי מקצוע ביישוב – הדרכה לצוותים מקצועיים בקהילה, להרחבת ידע והקניית כלים לעבודה עם משפחות צעירות, בדגש על התפיסה של המשפחה כמערכת.

 

פידבקים מהשטח:

“בעלי שלא היה מעולם בהדרכה ולא היה שותף לתהליך, ראה ושמע אותי והחל לפעול כך מול הילדים. למדתי לכבד את רצון הילדה, לנהל שיח בגובה העיניים, להראות לה את החוזקות שלה.” (עדי, 7 מפגשים בגינה)

“היום קל לי יותר, למדתי לעודד אותה ולהצמיח אותה. אני פחות צועקת, פעם הייתי מאבדת שליטה וצועקת כמו משוגעת, הייתי מתוסכלת. היום יש לי כלים ואני מבינה שההגה בידיים שלי” (הדר, 7 מפגשים בגינה)

“בזכות ההדרכות הפסיק הבכי בבית של הבן הקטן. יש יותר הקשבה, יש כללים ברורים, יש גבולות. למדתי לגרום לילדה קודם כל להעריך את עצמה ולפרגן לה” (שירן, 7 מפגשים בגינה)

“למדתי שיש שיטות נוספות להתמודד עם הילדים. בעקבות ההדרכה אנחנו יותר סבלניים והילד יותר עצמאי. המנחה מקצועית, סבלנית, קשובה ונותנת כלים מעשיים” (ליטל, 3 מפגשים בגינה)

“אני מתקשה ל’כמת’ במילים את התרומה האדירה של ההשתלמות הזו. ברמה האישית והמקצועית מרגישה שקיבלתי מתנה ענקית. התחלתי ליישם את מה שרק יכולתי תוך כדי תנועה, הכנסתי את הרוח הזאת לבית/ למשפחה/לחברים ולעבודה” (מתוך מכתב תודה ממשתתפת בהכשרה לעו”סים)

“קורס מעולה לכל אחד! לדעתי כולם צריכים לעבור אותו טוב מאוד לחיים, ולעבודה. נותן כלים והסתכלות שונה ממה שהיינו רגילים עד עכשיו” (מתוך משוב של ההכשרה לעו”סים).

למידע נוסף מלאו את הטופס המצורף מטה ונחזור אליכם בהקדם
או צרו קשר עם מירב אהרון סרוק, מנהלת המיזם: [email protected], 050-2006321

null
null
null
דילוג לתוכן