Search
Generic filters

אדלר סקול – סדנאות לצוותי הוראה והנהלה

“המחנך חייב להאמין בכוח הטמון בתלמידו ובנוסף, חייב הוא להעסיק את כל אומנותו בניסיון להביא את תלמידו לחוות את הכוח הזה” – אלפרד אדלר

רציונל ומטרות לעבודה עם צוותי הוראה

אדלר סקול הינה תכנית הדרכה הוליסטית, וככזו אנו מאמינים ביצירת שיתוף פעולה מיטבי עם צוותי ההוראה, ההנהלה והייעוץ בביה”ס. מטרתנו הנה יצירת שפה אחידה, תמיכה ועידוד ומתן מענה בזמן אמת למצבים מאתגרים העולים במהלך היום.

אופן העבודה עם צוותי ההוראה:

אדלר סקול מתחיל בשיחות אפיון וגיבוש צרכים עם צוותי ההנהלה, הייעוץ וההוראה בביה”ס.
ההדרכה בכיתות מתבצעת תוך כדי שיח פתוח והבנת המטרה המשותפת עם מחנכ/ת הכיתה.

• בבתי ספר יסודיים ההדרכה מתקיימת בתוך הכיתות, עם התלמידים, כאשר מחנכ/ת הכיתה הוא/היא חלק בלתי נפרד ונוכח/ת במהלך המפגשים.
• בחטיבות ההדרכה מתקיימת בתוך הכיתות, עם התלמידים, כאשר אנו ממליצים לצוות החינוכי שלא להיכנס בזמן המפגש.

מנחי/ות המכון שומרים על קשר רציף עם הצוות החינוכי, לפני ולאחר המפגשים עם התלמידים,

סדנאות לצוות חינוכי

בכדי לייצר תהליך הוליסטי, אנו ממליצים על קיום מפגשים קבועים עם הצוות הרלוונטי בהם משוחחים על הפעילות, מסנכרנים את המידע, מנתחים מקרים ומדריכים את הצוות לתגובה מתאימה.
בנוסף לזאת, אנו מציעים סדנאות לפיתוח ולחיזוק מיומנויות חברתיות וסדנאות נוספות תחת תכנית מכילים 5523

רוצים לדעת מה מתנהל “מאחורי הקלעים”?

מהו המסר הגלוי ומהו המסר הסמוי בהתנהגות תלמידינו? מה מתנהל בסדנאות ומה עולה מהכיתה בחדר?
חלק ניכר מהלמידה מתקיימת בצפייה, בתוך הסדנאות- וכאן זה המקום בו נוכל להרחיב וללמוד כלים יישומיים להמשך התהליך גם לאחר סיום התכנית.

סדנה זו מיועדת לקבוצת מורים- בין אם מחנכים, מורים מקצועיים או גם וגם (בהתאם לצרכי ביה”ס).
הסדנה נבנתה מתוך התיאוריה הפסיכו-חינוכית של אלפרד אדלר, נראה כיצד נוכל להיעזר בתיאוריה זו ביחסים, בניהול הכיתה, בהבנת התנהגות מטרתית, בהתמודדות עם קונפליקטים ומאבקים, התמודדות עם התנהגות אלימה, חרמות וקליקות חברתיות.

מספר המפגשים והרכב הקבוצה הינו בהתאם לצרכי ביה”ס והיקף התכנית ובהתייעצות עם האחראית המקצועית מטעם מכון אדלר.

אדלר סקול- סדנאות לצוותי הוראה או הנהלה- “אדלר טימס”

מורה סמכותי בעולם דינמי – 5 מפגשים, שעה וחצי כל מפגש.
מהי סמכות אמיתית, כזו שלא באה מכוח ומסמכותנות אלא מיכולת הנהגה?
בסדנת מפגשים זו, נעבור כצוות תהליך סביב נושא הסמכות השלמה, נבין מהם האתגרים, היכן המכשולים ואיך אנחנו יכולים לבסס כצוות, גישה של מורים מובילים.

סדנת מתחברים – חיזוק מיומנויות חברתיות – 5 מפגשים, שעה וחצי כל מפגש.
נכיר את האתגרים בהתנהלות בתוך השדה החברתי, נאיר זרקור על ההתמודדות והאתגר עבור תלמידים עם צרכים מיוחדים, נדבר על תפקיד המורה, החרמות ועל העולם הדיגיטלי החברתי.

סדנת גיבוש צוות – מספר מפגשים בהתאם לצורך, שעה וחצי כל מפגש.
סדנה לגיבוש הצוות, סדנה חווייתית, ומחברת.

ניתן להזמין את הסדנאות הללו גם דרך תכנית מכילים 

“הרמה הגבוהה של שיתוף פעולה ותרבות חברתית לה אדם זקוק לשם קיומו, דורשת מאמץ חברתי ספונטני והמטרה השלטת של החינוך היא לעורר אותו. רגשות חברתיים הם אינם מולדים, הפוטנציאל שלהם הוא מולד וחייבים לפתח אותו בצורה מודעת” – אלפרד אדלר

null
null
null
דילוג לתוכן