Search
Generic filters

אדלר סקול – תלמידים (סדנאות לילדים ונוער)

רציונל ומטרות לעבודה עם לילדים ונוער

תכנית אדלר לילדים ונוער נותנת מענה לצרכים החברתיים בעזרת סדנאות חווייתיות, התנסויות מעצימות ומשחקים חברתיים.
הילדים שלנו חכמים ומבינים עניין, הם גדלים ומתפתחים פיזית, רגשית וקוגניטיבית, וכשהם נאלצים להתמודד עם סוגיות חברתיות, הם מגלים שלא תמיד יש להם את הכלים לכך.

בסדנאות התלמידים מגלים את הכוחות האישיים והקבוצתיים שלהם. הם לומדים דרכים שונות לביטוי עצמי ולהתמודדות עםאתגרים חברתיים, הם מפתחים את המיומנויות והכישורים החשובים ביותר להמשך חייהם-כל זאת במסגרת הכיתתית המוכרת והבטוחה יחד עם מחנכת הכיתה, תוך הכלה של כלל התלמידים.

הסדנאות מייצרות אווירה חיובית בכיתה, חברויות חדשות ושיתוף פעולה. הלמידה בסדנאות הינה תהליכית ומעודדת אקלים מיטבי, רווחה נפשית, דיאלוג מקרב ומתן מענה מקצועי ופתח לשיח העוסק במניעת התנהגויות סיכון.

אנו מציעים סדנאות לפיתוח ולחיזוק מיומנויות חברתיות לילדים, החל מכיתה א’ ועד כיתה יב’,
הסדנאות נערכות במסגרת ביה”ס, במהלך יום הלימודים ובקבוצות קטנות (פרונטלית או דיגיטלית).

תחשבו על כך שבאפשרותכם לייצר עבורם מציאות חדשה

בסדנה נלמד כיצד מייצרים יחסים טובים יותר עם חברים, עם הורים, עם מורים ועם הסביבה האנושית. נכיר כלים יישומיים,
נבנה ונחזק יחד את היכולת של הילדים במטרה להתאמן באופטימיות, באמונה עצמית ובאומץ להתקדם למען המטרות שלהם.

האפשרות לשפר את המיומנויות החברתיות נותנת לילדינו ערך של משמעות ותחושת מסוגלות. תחושת ערך טובהותחושת מסוגלות חברתית תורמת מאוד לדימוי עצמי חיובי!

אדלר סקול- סדנאות לילדים בביה”ס היסודי – “אדלר קידס”

סדנה לתלמידים בתוך המסגרת הכיתתית -למשך שעה וחצי,8 מפגשים, אחת לשבוע. בחלוקה לקבוצות.

סדנאות לתלמידים- נושאים לדוגמא:
• כוחה של חברה – באיזה עולם אני רוצה לחיות? הכרת הכוחות שלנו ויצירת חוקים וגבולות אישיים וחברתיים מבלי לפגוע באחר.
• הקשבה ותקשורת “עם” – כיצד להסביר את עצמי, על מנת שיקשיבו לי וכדי שאלמד גם אני את אמנות ההקשבה לאחר.
• תחושת שייכות ושוויון ערך – מודל א.נ.י.
• סובייקטיביות – מה אני רואה דרך המשקפיים שלי ומה רואה האחר במשקפיו.
• עידוד – עקרונות העידוד, העצמה, דימוי עצמי ותחושת ערך.
• בחירה – כל בחירה היא ויתור על משהו אחר, כיצד עושים בחירה טובה ואיך לוקחים אחריות על הבחירה.
• חזון – החזון שלי – מה ארצה להיות כשאהיה גדול כיצד אגיע לשם? חזון אישי וחברתי.
• מפגש סיום – כל סיום הוא התחלה של משהו חדש. סיכום תהליך אישי וקבוצתי וצידה לדרך.

אפשרות לנושאים נוספים:

  • תחרותיות מול שת”פ – איך משתפים פעולה בדרכי שלום ולא בתקשורת קרבית..
  • תקשורת מקרבת – יחסים בגובה העיניים**נושאי המפגשים ייבחרו עפ”י הצורך ובהתייעצות עם הצוות המקצועי של מכון אדלר.

אדלר סקול – סדנה לנוער – “אדלר טינס”

בתוך המסגרת הכיתתית -למשך שעה וחצי, 6-4 מפגשים, אחת לשבוע. בחלוקה לקבוצות.

נושאים לסדנאות לדוגמא:
כל סדנה המפורטת כאן הנה בין 6-4 מפגשים, בתוך סדנאות אלו משולבים גם נושאים המופיעים בדף הקודם.

  • סדנה בנושא מעברים – כניסה ומעבר לחט”ב/ חט”ע, התמודדות עם מעברים בחיים.
  • סדנה בנושא לחץ חברתי – התמודדות עם לחץ חברתי, התפקיד והאחריות שלי בעניין.
  • סדנה בנושא מצבי סיכון – חיבור לכוחות שלי והתמודדות עם מצבי סיכון (מסכים, מיניות, אלימות)
  • סדנאות ייחודיות למחוננים, מצטיינים וכיתות טכנולוגיות- תחרותיות מול שיתוף פעולה, תהליך מול תוצאה והבנת סיטואציות חברתיות.ניתן להזמין סדנאות אלו גם דרך תכנית מכילים
    **נושאי המפגשים ייבחרו עפ”י הצורך ובהתייעצות עם הצוות המקצועי של מכון אדלר

לקריאה נוספת של התכנית המלאה הכנסו לקישור זה
או השאירו פרטים בטופס מטה ואנו נחזור אליכם בהקדם.

null
null
null
דילוג לתוכן