Search
Generic filters

“תתארו לכם אותם הולכים עם שמש בכיסים” !

״אני דחיינית״ כך תייגה את עצמה ימית בת ה-15
ומיהרה לשלוף הוכחות שתומכות בכך:
״כשיש מבחן, אני תמיד מחכה לרגע האחרון,
כך גם עם עבודות שצריך להגיש, או שיעורי בית,
הכל תמיד בדקה התשעים״.

ימית, שלומדת במסלול ייחודי של מצוינות בתיכון,
הגיעה אליי לאימון, אחרי שבשנה האחרונה
חלה ירידה ברמת המחוייבות שלה ללימודים;
״אני רוצה להחזיר את עצמי למסלול״ אמרה.

האימון של ימית התרכז בהחזרת האמון שלה בעצמה.
בהזזת הזרקור שהתמקד בתיוגה כדחיינית,
אל עבר היזכרות בכוחות ובמשאבים שלה,
באיכויות ובהישגים שלה
ובחיבור מחודש לרצונות הכנים שלה,
תוך שהענקנו להם לגיטימציה.

לעידוד מתבגרים יש תרומה אדירה.
ההתבגרות עצמה היא מסע של התגברות,
זו תקופה שבה מתערערת תחושת השייכות,
שכן המתבגרים כבר לא שייכים לעולם הילדים
אך גם עדיין לא לעולם המבוגרים.

עידוד מתבגרים, הוא כמו לשים להם שמש בכיסים,
מצפן שמזכיר להם מי הם ומה הם,
כשהם פוסעים את פסיעותיהם הראשונות
כאנשים בוגרים,
שמגדירים את עצמם בעצמם
ולא דרך אחרים.

דילוג לתוכן